Industrikvarteret #2– pressekontakt

Hvorfor vil avisen ikke have min historie i? Eller
Det jeg laver er ikke vigtigt nok til avisen.

Er det nogen af de tanker du gør dig, så skal du høre med i denne udgave af Industri-kvarteret.

I dag i Industri-kvarteret taler vi om virksomheders kontakt til pressen, vi tager altså en slags hvordan, hvornår og hvorfor med pressen på en time.

Udgangspunktet er:
  • Aktualitet,
  • Væsentlighed
  • Identifikation
  • Sensation

Det siger AVIS og er huskesætningen for de nyhedskriterier, der er værd at have i baghovedet, når du skal have din historie i medierne.
Vi taler om virksomheder og pressekontakten med Anne Falck.
Anne er uddannet journalist egen virksomhed der hjælper andre virksomheder med at blive synlige og få den positive kontakt til pressen.
Velkommen til

Abonner på Industri-kvarteret
itunesRSS


Hør tidligere episoder

Links:

Google alerts og
vores vejledning i brug af Google alerts
Vi er selv begyndt at bruge et alternativ til Google Alerts det hedder TalkWalker Alerts det fanger meget mere end Google Alerts gør, men det er jo både godt og skidt opbygningen er den samme du finder TalkWalker her

VIL DU HAVE NYT FRA OS?
Vi sender ca. 1 gang om ugen
Ingen pjat -kun korte nyheder!
FÅ TJEK PÅ DIN OPSTART
Vi har samlet den ultimative liste,
over hvad du skal huske inden du starter virksomhed.
Få vores gratis tjekliste til opstart af virksomhed.