Vækstcamp i SOME

Har du styr på din online strategi? Hvordan du kan bruge Facebook og Linkedin til at få flere kunder - både med dine opslag og reklame? Får du sat mål og tænkt kanalerne sammen?

Det har jeg ikke helt. Jeg syntes det er svært at overskue og følge med i alle de nye tiltag og muligheder. Facebook Pixel, import af mails, lead adds. Der er flere muligheder end jeg har tid.

Har du det på samme måde?

Det tænker jeg du måske har. Af samme grund er vi i Brønderslev gået sammen med Erhvervshus Nord, Hjørring Erhvervscenter og det kommende Erhvervshus Nordjylland om et 3 dages kursus der hjælpe dig med:

 

Tid, sted og pris

Kurset kører over 3 onsdage alle dage fra 12-18.

Den 31. oktober, 7. november og 14 november

Udover kursusdagene får du 1½ times personlig rådgivning fra oplægsholder.

 

Samlet pris er 1.500 kr ex. moms

Stedet er Brønderslev Udviklingspark.

Du skal regne med lidt hjemmearbejdet mellem kursus-dagene, men det vil være brug af det du har lært og det er jo med at se om det virker mens det er i frisk erindring.

Program for dagene:

Vi vil på de 3 dage arbejde med følgende:

Facebook Business Manager, Facebook annoncering, Facebook opslag, Linkedin organisk og betalt.

Nedenstående er kun en del af det vi når at komme igennem og samtidig kommer vi til at lave praktiske opgaver.

 

Her er en række af de ting vi kommer til at arbejde med i forbindelse med Facebook Business Manager:

 

Facebook Annoncering vil blandt andet indeholde:

 

Facebook Opslag med emnerne:

 

Linkedin kom her igang med:

 

Hvad med selve dagen?

Hver kursusdag starter kl 12.00 med en frokost og bordet rund.
Hernæst vil vores kursusholder gå igang med dagens emne.

Kl. 18 slutter vi så du kan nå hjem til aftensmaden.

 

Underviser bliver Carsten fra Shape Marketing. Han ser sådan her ud:

 

Der er desværre fuld hus på arrangementet og lukket for tilmeldinger. Du må meget gerne skrive dig på der.

Vi forventer at køre et nyt kursus til foråret. Venteliste-folkene er de første der får besked når det åbner.

Vi vil holde iværksætter-eftermiddag 1 gang om måneden.

Du vil have mulighed for at arbejde selv i vores fælles-kontor med kaffe og the fra kl 8.30.

Vi finder en relevant oplægsholder der vil slutte dagen af med med et oplæg.

Det vil foregå fra 14.00 til 16.00 - der vil være plads til spørgsmål.

Der er ikke brug for at booke plads til fælles-kontoret på dagen. Men vil du gerne høre oplægget - så skal du tilmelde dig.

 

Deltagelse er gratis. - Det samme gælder brug af kontoret.

Månedens oplægsholder er:

Salgstræner Per Topp, der med udgangspunkt i at salg er den mest væsentlige opgave i din virksomhed,

vil give dig en pep-talk om salg, kundeservice, at turde differentiere sig og blive en succes, som person og virksomhed.

Oplæg om hvad du må og ikke må, for at få betaling fra dine kunder. Både dem der er glemsomme og dem der ikke vil betale.

Det er ADVODAN der står for løjerne. De vil med sikker hånd føre os gennem junglen af regler, så du kan få din betaling, lettest muligt.

 


Vi vil holde iværksætter-eftermiddag 1 gang om måneden.

Du vil have mulighed for at arbejde selv i vores fælles-kontor med kaffe og the fra kl 8.30.

Vi finder en relevant oplægsholder der vil slutte dagen af med med et oplæg.

Det vil foregå fra 14.00 til 16.00 - der vil være plads til spørgsmål.

Der er ikke brug for at booke plads til fælles-kontoret på dagen. Men vil du gerne høre oplægget - så skal du booke en plads.

Deltagelse er gratis. - Det samme gælder brug af kontoret.

Månedens oplægsholder er:

ADVODAN

Lær at lave gode mobilvideo til Facebook (og andre sociale medier).

Det er ikke fordi det er svært at lave en video fra telefonen. Det er at optage og pege.

Der hvor det bliver svært er hvis du skal lave en video der er god, relevant og billede og lyd du kan være bekendt som virksomhed.

Vi har sat et 2 dages kursus sammen til dig der vil bruge video i din markedsføring.

Niveau

Niveauet er begynder. Eller uspoleret som vi foretrækker at kalde det.

Så der er plads til os der kun bruger video til familie-træf, men der er også mulighed for at få det hele med, hvis I allerede er kommet i gang med video.

Både til apple og android

Der undervises for både Android og –iOs brugere.

Både optagelse og redigering foregår PÅ mobiltelefonen (eller ipad/tablet).

App’en KineMaster bruges til redigering (kan hentes gratis og hvis du vil ha’ fjernet vandmærke, koster den mellem 255 og 355 årligt i abonnement).

Hent KineMaster til Android

Hent KineMaster til Apple

 

Er du i tvivl om hvor du vil bruge det fremover, så brug gratis udgaven. Du kan altid senere hente dine film ned uden vandmærke.

Vi optager MED mobilen! => Vi redigerer PÅ mobilen! => Vi uploader VIA mobilen!

Indhold

På kurset lærer du at:

Kurset er et todages kursus, så de flittige har færdige videoer med hjem.
Der er tid imellem kursusdagene til at filme og redigere indtil vi ses igen.

Kurset er ”hands-on’” – der skal nødvendig teori til, men fokus bliver på udførsel og redigering.

Du skal ikke være bange for om du tør stå foran kameraet

– video er meget mere og andet end det.

Mød op og lær et spændende og sjovt ”håndværk” fra bunden.

Det er en kæmpe tilfredsstillelse at kunne lave flotte, sjove videoer selv + en kæmpe besparelse i dit markedsføringsbudget.

Vores forventninger til dig

Vi regner med os at du er:

Men overrask os endelig

N.B. Dine mobilvideo’er kan naturligvis også bruges på website, blog og shop.

ANDROID OG IPHONE er begge velkomne.

Det bliver arbejde med udgangspunkt i

Tid og sted.

10.  & 24. september

begge dage fra 9.00-15.30

Pris

Standardprisen for en billet er kr. 3.990 ex moms

Medlems-pris  kr. 2.990 ex. moms.

50% på billet nr 2.

Vi vil holde iværksætter-eftermiddag 1 gang om måneden.

Deltagelse er gratis.

Bliv fundet med Google My Business for virksomheder

– Bliv fundet af Google og dine kunder

Denne omgang af det Sociale medie Værksted er flyttet online. Du får et spark i din Google Business, tips og tricks til, hvordan du øger din virksomhed mere synlighed i Google.

Emnet er at hvordan du får lettere får din virksomhed fundet og tiltrækker flere kunder med gode anmeldelser på Google og Facebook.

 

MÅLGRUPPE: Iværksættere og mindre virksomheder

Bliv fundet af dine kunder

Der er flere måder at øge chancen for at blive fundet af Google, men emnet denne morgen er forbedring af din placering i Google My Business (Google-kortet med den røde dråbe-pil) sammenhæng med hjemmeside, facebook og brugeranmeldelser. Og der vil være plads til et par jedi-tricks.

Hvad skriver de om dig på nettet

Vi kommer også omkring, hvordan du ser, hvad andre skriver om dig eller dine interesser på nettet, når Google indeksere det. Og hvordan du overvåger så du får en advarsel når du bliver nævnt.

Få de gode anmeldelser

Der er relativt lette veje til anmeldelser på nettet, vi viser dig hvordan. I Google og på Facebook.

Arbejdselv tid

Efter det korte oplæg lægges der op til, at deltagerne hver især arbejder med deres egne sider. Derfor:

Det er ganske gratis at deltag, alle er velkomne – vi kan lide alle mennesker.

 

Du skal bruge Zoom for at deltage, link bliver sendt ud inden opstart til deltagere. Der er begrænsede pladser, vi vil gerne have plads til spørgsmål.

Tjek dit kamera, højtaler og mikrofon. Så du kan se, høre og svare 🙂

 

Bruger du helst tablet kan nedenstående Apps hjælpe dig:

Til iPad/iPhone Google My Business - Til iPad/iPhone Facebook Pages

til Android Google My Businesstil Android Facebook Pages

Sørg også gerne for at der på computer/iPad er billeder af din virksomhed, det skal være:

Logo, medarbejdere, produkter og lokaler indvendig og udvendig.

 

Dagsorden

8:30: Velkommen
8:35: Oplæg, eksempler og jedi-tricks v. Rasmus

9:30: Spørgsmål og Arbejd selv med hjælp
10:00: Tak for i dag

Velmødt

 

Du får plancher med hjem og der vil være tid til spørgsmål og hjælp på i værkstedet.

-Rasmus

Vi vil holde iværksætter-eftermiddag 1 gang om måneden.

Du vil have mulighed for at arbejde selv i vores fælles-kontor med kaffe og the fra kl 8.30.

Vi finder en relevant oplægsholder der vil slutte dagen af med med et oplæg.

Det vil foregå fra 14.00 til 16.00 – der vil være plads til spørgsmål.

Der er ikke brug for at booke plads til fælles-kontoret på dagen. Men vil du gerne høre oplægget – så skal du booke en plads.

 

Deltagelse er gratis. – Det samme gælder brug af kontoret.

Brug 20 minutter på en individuel snak om bæredygtige løsninger med din virksomhed i fokus! På dagen har vi konsulenter som vil hjælpe med at skabe forståelse for hvad der er muligt for din virksomhed, og NBE vil præsentere et tilbud med op til 90.000 kr til konsulenthjælp!

Mødet holdes 14. januar fra 9 til 12
på Brønderslev forsyning

Projektet Grøn Cirkulær Omstilling (GCO) hjælper din virksomhed økonomisk og professionelt med at innovere din virksomhed så at I står stærkere med en fremtidssikret produktion og drift! Du kan modtage op til 90.000 kr i konsultationsbidrag, derfor giver vi mulighed for at snakke med en konsulent nu, for at I får en ide om hvad dette kunne gøre for jer, og derved får et fagligt beslutningsgrundlag om GCO er interessant for din virksomhed.

Vil du deltage?

Kontakt chefkonsulent Rasmus Pedersen på 99455197 eller rasmus.pedersen@99454545.dk for at høre mere.

Nytårskur 2021 for virksomheder i Brønderslev kommune.

For 6. år i træk holder Brønderslev Kommune og Brønderslev Erhverv nytårskur.

I 2021 er der desværre kommet en slem influenza i vejen for at vi kan mødes 200 mennesker.

Derfor må vi se hinanden online.

Kom med til en online nyårskur. Næsten som vi plejer.

Vi sørger for at vi alle har noget at skåle i.

NB: Vil du som virksomhed have din flaske leveret, skal du tilmelde dig inden onsdag den 20. kl. 23.59.

Vi starter kl. 17.00 og slutter kl. 19.00

 

Deltagelse er gratis.

Vi sender en vejledning til hvordan du deltager, inden arrangementet.

Nyhedsbrev - Grundlæggende opsætning

I denne runde af det Sociale Værksted tager vi fat i nyhedsbrevet.

Nyhedsbrevet er erklæret død mange gang, men det er stadig den online-platform der skaber 2. højest konvertering til din hjemmeside. Den ligger betydeligt foran facebook, twitter og annoncering (men er fed at bruge i sammenhæng med dem).
Den stort set gratis og din, dvs du bestemmer.

Udgangspunktet er online 'klasseundervisning'

Så sid der hjemme med din egen computer.

Vi slutter omkring kl 11, men du må gerne blive ekstra eller gå tidligere.

Emner:

Vi bruger selv ActiveCampaign og Mailchimp, så mange af eksemplerne vil komme derfra. De vil i 9 ud af 10 tilfælde kunne overføres til det system I arbejder i.

Har I ikke noget endnu, kan I prøve Mailchimp, det er gratis i grundfunktionerne og for op til 2000 modtagere.

Forløb

Jeg vil bruge powerpoint og skræmvisning. Du må gerne være aktiv 🙂

MIN FORVENTNING:

At du har overvejet at bruge nyhedsbrev og tænkt på målgrupper og hvad du gerne vil formidle til dem.

Du må meget gerne have været inde og snuse til nyhedsbrevsprogrammer, vi anbefaler ikke længere et bestemt mailprogram

Men har du en fysisk butik eller en konsulentvirksomhed kan Mailchimp være ok

Vil du kunne mere anbefaler vi ActiveCampaign

Men der findes MASSER af andre gode programmer derude.

Er du i tvivl, så vent til efter kurset.

 

Dette arrangement er også for eksisterende virksomheder, der skal have lavet regnskab og skat første gang.

Her er nogle af de spørgsmål vi ofte møder:

Har du andre spørgsmål som vi skal omkring?

 

Send dit spørgsmål til henrik.t.kristoffersen@99454545.dk inden sidst på dagen den 15.02.21.

Ellers tager vi nye spørgsmål, som de kommer den 17. februar.

Det sker den 17. februar fra 14 til 16 på Teams  - der vil være plads til spørgsmål og dialog med de øvrige deltagere. Måske har i de samme udfordringer.

Deltagelse er gratis, tilmelding nødvendig 🙂

Månedens oplægsholder er:

Jacob Rask fra BDO Brønderslev.

I løbet af 2021 vil Brønderslev Erhverv flytte til de mange større byer i kommunen.

 

Et kort møde om støttemuligheder og borgmestersnak 🙂

 

Der vil være kaffe og godt selskab

Få fordele som medlem ved Brønderslev Erhverv
Bliv medlem
Følg med
Brønderslev Erhverv

Håndværkervej 1
9700 Brønderslev

Tlf.: +45 99 455 200
Email.: erhverv@99454545.dk