Vækstcamp i SOME
Har du styr på din online strategi? Hvordan du kan bruge Facebook og Linkedin til at få flere kunder - både med dine opslag og reklame? Får du sat mål og tænkt kanalerne sammen?
Det har jeg ikke helt. Jeg syntes det er svært at overskue og følge med i alle de nye tiltag og muligheder. Facebook Pixel, import af mails, lead adds. Der er flere muligheder end jeg har tid.
Har du det på samme måde?
Det tænker jeg du måske har. Af samme grund er vi i Brønderslev gået sammen med Erhvervshus Nord, Hjørring Erhvervscenter og det kommende Erhvervshus Nordjylland om et 3 dages kursus der hjælpe dig med:
- Planlægning og indsigt i din Facebook-side i din kundekontakt, din markedsføring og dit salg.
- Hvordan du bruger betalt markedsføring og typer af markedsføring her. Fra flere opringninger til likes.
- Strategisk brug af din hjemmeside, mail-lister, Facebook og Linkedin til at få de salg gennemført uden det koster en milliard.
Tid, sted og pris
Kurset kører over 3 onsdage alle dage fra 12-18.
Den 31. oktober, 7. november og 14 november
Udover kursusdagene får du 1½ times personlig rådgivning fra oplægsholder.
Samlet pris er 1.500 kr ex. moms
Stedet er Brønderslev Udviklingspark.
Du skal regne med lidt hjemmearbejdet mellem kursus-dagene, men det vil være brug af det du har lært og det er jo med at se om det virker mens det er i frisk erindring.
Program for dagene:
Vi vil på de 3 dage arbejde med følgende:
Facebook Business Manager, Facebook annoncering, Facebook opslag, Linkedin organisk og betalt.
Nedenstående er kun en del af det vi når at komme igennem og samtidig kommer vi til at lave praktiske opgaver.
Her er en række af de ting vi kommer til at arbejde med i forbindelse med Facebook Business Manager:
- Opsætning af Facebook Business Manager
- Hvad kan du med en Facebook Business Manager
- Uddybning af de muligheder, der er med Facebook Business Manager
- Hvad er kreativt center i Facebook Business Manager
- Facebook Business Manager Analytics
Facebook Annoncering vil blandt andet indeholde:
- Microannnoncering på opslag
- Den 3-ledede salgstragt i annoncering
- Kunderejsen i forhold til Facebook annoncering
- Remarketing
- Målgrupper
- Geografi og demografi
- Kampagneflows
- Videoer og annoncering på Facebook
Facebook Opslag med emnerne:
- Opslagstyper på Facebook
- Fra 0-1.000.000 i rækkevidde
- Gamification på Facebook
- Brug dine opslag intelligent til annonceringen
- Hvad skal du være opmærksom på
- Kvalitet kontra frekvens
- Tips, tricks og andre gode sager
Linkedin kom her igang med:
- Hvad er vigtigt at være opmærksom på i forhold til Linkedin annoncering
- Målretning på Linkedin
- Målgrupper
- Sponsorerede opslag
- Retargeting på Linkedin
- Leadannoncering på Linkedin
- Fremtiden for Linkedin annoncering
Hvad med selve dagen?
Hver kursusdag starter kl 12.00 med en frokost og bordet rund.
Hernæst vil vores kursusholder gå igang med dagens emne.
Kl. 18 slutter vi så du kan nå hjem til aftensmaden.

Underviser bliver Carsten fra Shape Marketing. Han ser sådan her ud:
Der er desværre fuld hus på arrangementet og lukket for tilmeldinger. Du må meget gerne skrive dig på der.
Vi forventer at køre et nyt kursus til foråret. Venteliste-folkene er de første der får besked når det åbner.
Vi vil holde iværksætter-eftermiddag 1 gang om måneden.
Du vil have mulighed for at arbejde selv i vores fælles-kontor med kaffe og the fra kl 8.30.
Vi finder en relevant oplægsholder der vil slutte dagen af med med et oplæg.
Det vil foregå fra 14.00 til 16.00 - der vil være plads til spørgsmål.
Der er ikke brug for at booke plads til fælles-kontoret på dagen. Men vil du gerne høre oplægget - så skal du tilmelde dig.
Deltagelse er gratis. - Det samme gælder brug af kontoret.
Månedens oplægsholder er:
Salgstræner Per Topp, der med udgangspunkt i at salg er den mest væsentlige opgave i din virksomhed,
vil give dig en pep-talk om salg, kundeservice, at turde differentiere sig og blive en succes, som person og virksomhed.

Oplæg om hvad du må og ikke må, for at få betaling fra dine kunder. Både dem der er glemsomme og dem der ikke vil betale.
Det er ADVODAN der står for løjerne. De vil med sikker hånd føre os gennem junglen af regler, så du kan få din betaling, lettest muligt.
Vi vil holde iværksætter-eftermiddag 1 gang om måneden.
Du vil have mulighed for at arbejde selv i vores fælles-kontor med kaffe og the fra kl 8.30.
Vi finder en relevant oplægsholder der vil slutte dagen af med med et oplæg.
Det vil foregå fra 14.00 til 16.00 - der vil være plads til spørgsmål.
Der er ikke brug for at booke plads til fælles-kontoret på dagen. Men vil du gerne høre oplægget - så skal du booke en plads.
Deltagelse er gratis. - Det samme gælder brug af kontoret.
Månedens oplægsholder er:
ADVODAN
Lær at lave gode mobilvideo til Facebook (og andre sociale medier).
Det er ikke fordi det er svært at lave en video fra telefonen. Det er at optage og pege.
Der hvor det bliver svært er hvis du skal lave en video der er god, relevant og billede og lyd du kan være bekendt som virksomhed.
Vi har sat et 2 dages kursus sammen til dig der vil bruge video i din markedsføring.
Niveau
Niveauet er begynder. Eller uspoleret som vi foretrækker at kalde det.
Så der er plads til os der kun bruger video til familie-træf, men der er også mulighed for at få det hele med, hvis I allerede er kommet i gang med video.
Både til apple og android
Der undervises for både Android og –iOs brugere.
Både optagelse og redigering foregår PÅ mobiltelefonen (eller ipad/tablet).
App’en KineMaster bruges til redigering (kan hentes gratis og hvis du vil ha’ fjernet vandmærke, koster den mellem 255 og 355 årligt i abonnement).
Hent KineMaster til Android
Hent KineMaster til Apple
Er du i tvivl om hvor du vil bruge det fremover, så brug gratis udgaven. Du kan altid senere hente dine film ned uden vandmærke.
Vi optager MED mobilen! => Vi redigerer PÅ mobilen! => Vi uploader VIA mobilen!
Indhold
På kurset lærer du at:
- bygge en god videohistorie med de rigtige virkemidler (via storyboard).
- håndtere videolængde og opbygning, så den passer til forskellige sociale medier.
- håndtere teknikken (lyd, lys, udstyr, optagelser).
- redigere dine mobilvideoer med tekst, lyd, musik, logo, effekter m.v.
- lave en videoskabelon, så du skabe video på kort tid.
- lave kundeinterviews (testimonials/referencevideoer).
- video er mange ting og får masser af idéer til forskellige videotyper.
- uploade video og behandle video på Facebook.
- få flere visninger og synlighed GRATIS på Facebook.
- bruge video til at få flere nyhedsbrevstilmeldinger, trafik til web/shop/blog.
Kurset er et todages kursus, så de flittige har færdige videoer med hjem.
Der er tid imellem kursusdagene til at filme og redigere indtil vi ses igen.
Kurset er ”hands-on’” – der skal nødvendig teori til, men fokus bliver på udførsel og redigering.
Du skal ikke være bange for om du tør stå foran kameraet
– video er meget mere og andet end det.
Mød op og lær et spændende og sjovt ”håndværk” fra bunden.
Det er en kæmpe tilfredsstillelse at kunne lave flotte, sjove videoer selv + en kæmpe besparelse i dit markedsføringsbudget.
Vores forventninger til dig
Vi regner med os at du er:
- Selvstændig og i gang med markedsføring på sociale medier.
- Marketingsansvarlig i en virksomhed, forening eller organisation.
Men overrask os endelig
N.B. Dine mobilvideo’er kan naturligvis også bruges på website, blog og shop.
ANDROID OG IPHONE er begge velkomne.
Det bliver arbejde med udgangspunkt i
Tid og sted.
10. & 24. september
begge dage fra 9.00-15.30
Pris
Standardprisen for en billet er kr. 3.990 ex moms
Medlems-pris kr. 2.990 ex. moms.
50% på billet nr 2.
Vi vil holde iværksætter-eftermiddag 1 gang om måneden.
Deltagelse er gratis.
Bliv fundet med Google My Business for virksomheder
– Bliv fundet af Google og dine kunder
Denne omgang af det Sociale medie Værksted er flyttet online. Du får et spark i din Google Business, tips og tricks til, hvordan du øger din virksomhed mere synlighed i Google.
Emnet er at hvordan du får lettere får din virksomhed fundet og tiltrækker flere kunder med gode anmeldelser på Google og Facebook.
MÅLGRUPPE: Iværksættere og mindre virksomheder
Bliv fundet af dine kunder
Der er flere måder at øge chancen for at blive fundet af Google, men emnet denne morgen er forbedring af din placering i Google My Business (Google-kortet med den røde dråbe-pil) sammenhæng med hjemmeside, facebook og brugeranmeldelser. Og der vil være plads til et par jedi-tricks.
Hvad skriver de om dig på nettet
Vi kommer også omkring, hvordan du ser, hvad andre skriver om dig eller dine interesser på nettet, når Google indeksere det. Og hvordan du overvåger så du får en advarsel når du bliver nævnt.
Få de gode anmeldelser
Der er relativt lette veje til anmeldelser på nettet, vi viser dig hvordan. I Google og på Facebook.
Arbejdselv tid
Efter det korte oplæg lægges der op til, at deltagerne hver især arbejder med deres egne sider. Derfor:
Det er ganske gratis at deltag, alle er velkomne – vi kan lide alle mennesker.
Du skal bruge Zoom for at deltage, link bliver sendt ud inden opstart til deltagere. Der er begrænsede pladser, vi vil gerne have plads til spørgsmål.
Tjek dit kamera, højtaler og mikrofon. Så du kan se, høre og svare 🙂
Bruger du helst tablet kan nedenstående Apps hjælpe dig:
Til iPad/iPhone Google My Business - Til iPad/iPhone Facebook Pages
til Android Google My Business - til Android Facebook Pages
Sørg også gerne for at der på computer/iPad er billeder af din virksomhed, det skal være:
Logo, medarbejdere, produkter og lokaler indvendig og udvendig.
Dagsorden
8:30: Velkommen
8:35: Oplæg, eksempler og jedi-tricks v. Rasmus
- Google My Business – få en endnu bedre placering i Google
- Anmeldelser
9:30: Spørgsmål og Arbejd selv med hjælp
10:00: Tak for i dag
Velmødt
Du får plancher med hjem og der vil være tid til spørgsmål og hjælp på i værkstedet.
-Rasmus
Vi vil holde iværksætter-eftermiddag 1 gang om måneden.
Du vil have mulighed for at arbejde selv i vores fælles-kontor med kaffe og the fra kl 8.30.
Vi finder en relevant oplægsholder der vil slutte dagen af med med et oplæg.
Det vil foregå fra 14.00 til 16.00 – der vil være plads til spørgsmål.
Der er ikke brug for at booke plads til fælles-kontoret på dagen. Men vil du gerne høre oplægget – så skal du booke en plads.
Deltagelse er gratis. – Det samme gælder brug af kontoret.
Brug 20 minutter på en individuel snak om bæredygtige løsninger med din virksomhed i fokus! På dagen har vi konsulenter som vil hjælpe med at skabe forståelse for hvad der er muligt for din virksomhed, og NBE vil præsentere et tilbud med op til 90.000 kr til konsulenthjælp!
Mødet holdes 14. januar fra 9 til 12
på Brønderslev forsyning
Projektet Grøn Cirkulær Omstilling (GCO) hjælper din virksomhed økonomisk og professionelt med at innovere din virksomhed så at I står stærkere med en fremtidssikret produktion og drift! Du kan modtage op til 90.000 kr i konsultationsbidrag, derfor giver vi mulighed for at snakke med en konsulent nu, for at I får en ide om hvad dette kunne gøre for jer, og derved får et fagligt beslutningsgrundlag om GCO er interessant for din virksomhed.
Vil du deltage?
Kontakt chefkonsulent Rasmus Pedersen på 99455197 eller rasmus.pedersen@99454545.dk for at høre mere.
Nytårskur 2021 for virksomheder i Brønderslev kommune.
For 6. år i træk holder Brønderslev Kommune og Brønderslev Erhverv nytårskur.
I 2021 er der desværre kommet en slem influenza i vejen for at vi kan mødes 200 mennesker.
Derfor må vi se hinanden online.
Kom med til en online nyårskur. Næsten som vi plejer.
Vi sørger for at vi alle har noget at skåle i.
NB: Vil du som virksomhed have din flaske leveret, skal du tilmelde dig inden onsdag den 20. kl. 23.59.
Vi starter kl. 17.00 og slutter kl. 19.00
- Mikael Klitgaard byder velkommen
- Det vil være med oplæg med Preben Lie fra Hald & Lie
- Arne M. Jensen siger tak for i aften
Deltagelse er gratis.
Vi sender en vejledning til hvordan du deltager, inden arrangementet.
Nyhedsbrev - Grundlæggende opsætning
I denne runde af det Sociale Værksted tager vi fat i nyhedsbrevet.
Nyhedsbrevet er erklæret død mange gang, men det er stadig den online-platform der skaber 2. højest konvertering til din hjemmeside. Den ligger betydeligt foran facebook, twitter og annoncering (men er fed at bruge i sammenhæng med dem).
Den stort set gratis og din, dvs du bestemmer.
Udgangspunktet er online 'klasseundervisning'
Så sid der hjemme med din egen computer.
Vi slutter omkring kl 11, men du må gerne blive ekstra eller gå tidligere.
Emner:
- forståelse af nyhedsbrevet
- platforme
- målgrupper og lister
- opsætning
- automatisering
Vi bruger selv ActiveCampaign og Mailchimp, så mange af eksemplerne vil komme derfra. De vil i 9 ud af 10 tilfælde kunne overføres til det system I arbejder i.
Har I ikke noget endnu, kan I prøve Mailchimp, det er gratis i grundfunktionerne og for op til 2000 modtagere.
Forløb
Jeg vil bruge powerpoint og skræmvisning. Du må gerne være aktiv 🙂
MIN FORVENTNING:
At du har overvejet at bruge nyhedsbrev og tænkt på målgrupper og hvad du gerne vil formidle til dem.
Du må meget gerne have været inde og snuse til nyhedsbrevsprogrammer, vi anbefaler ikke længere et bestemt mailprogram
Men har du en fysisk butik eller en konsulentvirksomhed kan Mailchimp være ok
Vil du kunne mere anbefaler vi ActiveCampaign
Men der findes MASSER af andre gode programmer derude.
Er du i tvivl, så vent til efter kurset.
Dette arrangement er også for eksisterende virksomheder, der skal have lavet regnskab og skat første gang.
Her er nogle af de spørgsmål vi ofte møder:
- Hvordan afregner jeg moms når jeg både har salg med moms og salg uden moms?
- Hvad betyder det for min momsfradragsret, når jeg har salg uden moms?
- Hvilke afgifter kan jeg trække fra via momsregnskabet?
- Hvad koster det ikke at indberette moms til tiden?
- Hvordan skal jeg egentlig udbetale kørsel til mig selv?
- Bliver jeg beskattet af min telefon når udgifterne betales af min virksomhed?
- Virksomheden har brug for en PC – kan virksomheden købe den brugte jeg har privat – uden bøvl med SKAT?
- Skal mit regnskab indsendes og evt. hvornår?
- Hvornår skal jeg indsende selvangivelse for min virksomhed?
- Hvordan kan jeg optimere min skat?
- Hvad er en etableringskonto – og er det noget for mig?
- Hvordan holder jeg styr på mine bilag og mit regnskab?
Har du andre spørgsmål som vi skal omkring?
Send dit spørgsmål til henrik.t.kristoffersen@99454545.dk inden sidst på dagen den 15.02.21.
Ellers tager vi nye spørgsmål, som de kommer den 17. februar.
Det sker den 17. februar fra 14 til 16 på Teams - der vil være plads til spørgsmål og dialog med de øvrige deltagere. Måske har i de samme udfordringer.
Deltagelse er gratis, tilmelding nødvendig 🙂
Månedens oplægsholder er:
Jacob Rask fra BDO Brønderslev.

I løbet af 2021 vil Brønderslev Erhverv flytte til de mange større byer i kommunen.
Et kort møde om støttemuligheder og borgmestersnak 🙂
Der vil være kaffe og godt selskab